اقتصاد

یکی از بنیانگذاران OmegaPro به اتهام کلاهبرداری 4 میلیارد دلاری از ارزهای دیجیتال دستگیر شد

یکی از بنیانگذاران OmegaPro به اتهام کلاهبرداری 4 میلیارد دلاری از ارزهای دیجیتال دستگیر شد

نویسنده: تام میچل هیل، کوین تلگراف گردآوری شده توسط: وو بات،

ارز دیجیتال منقرض شده و آندریاس ساکاچ، یکی از بنیانگذاران پلتفرم ارز خارجی OmegaPro، در ماه ژوئیه در ترکیه دستگیر شد. او متهم به کلاهبرداری از سرمایه گذاران در طرح پولزی 4 میلیارد دلاری ارز دیجیتال است.

طبق گزارش‌های رسانه‌های محلی ترکیه در ۲۲ اوت، Szakacs متهم به ارائه بازدهی هنگفت از طریق الگوریتم معاملات خودکار OmegaPro، انباشت وجوه سرمایه‌گذاران و در نهایت قفل کردن حساب‌های آنها شد. .

Szakacs، یک شهروند سوئدی که پس از نقل مکان به ترکیه نام خود را به Emre Avci تغییر داد، این اتهامات را رد کرده است.

دستگیری ساکاچ به دنبال اطلاعاتی از یک خبرچین ناشناس در تاریخ 28 ژوئن بود که بعداً توسط دکتر عبدالمحقق، تبعه هلندی تأیید شد که ادعا می‌کرد 3000 سرمایه‌گذار را نمایندگی می‌کند که مجموعاً از دست داده‌اند. 103 میلیون دلار در OmegaPro.

OmegaPro که در سال 2019 تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در دبی قرار دارد، یک شرکت سرمایه گذاری ارز دیجیتال و ارز خارجی است که مجموعه محصولات سرمایه گذاری پولی آن تا 300 درصد بازدهی را به سرمایه گذاران ارائه می دهد.

کاربران پلتفرم OmegaPro می‌گویند که سرمایه‌گذاری‌های اولیه کوچک چقدر سریع نتیجه می‌دهند. سپس سرمایه گذاری بیشتر درخواست شد و حساب کاربر نهایی قفل شد.

براساس گزارش‌ها، این شرکت در ۷ نوامبر ۲۰۲۲ شروع به بستن حساب‌های کاربری خود کرد و برداشت‌ها را در ۲۲ نوامبر متوقف کرد، تقریباً همان زمانی که معاملات ارزهای دیجیتال بنابراین FTX نیز از کار افتاد.

db8cdaa9db8c d8a7d8b2 d8a8d986db8cd8a7d986daafd8b0d8a7d8b1d8a7d986 omegapro d8a8d987 d8a7d8aad987d8a7d985 daa9d984d8a7d987d8a8d8b1d8afd8a7 66c83f28cb174Omega Pro به اعضا یادآوری می کند که رمز عبور حساب آنها در 22 نوامبر بازنشانی می شود. منبع: اینستاگرام Omega Pro

قبل از فروپاشی شرکت، طبق گزارش‌ها، چندین حوزه قضایی از جمله فرانسه، بلژیک، اسپانیا و پرو هشدارهای تقلب قانونی علیه این پلتفرم صادر کردند. طبق گزارش ها، این پلتفرم کاربران غیر آمریکایی را هدف قرار می دهد.

پلیس ترکیه کامپیوترها، دستگاه های مختلف موبایل و 32 کیف پول سرد رمزنگاری شده را توقیف کرد. به گزارش خبرگزاری محلی بیرگون، اگرچه Szakacs هیچ اطلاعاتی ارائه نکرد که به مقامات اجازه دسترسی به کیف پول را بدهد، پلیس ترکیه بیش از 160 میلیون دلار تراکنش را ردیابی کرد.

محققان محلی بر این باورند که وجوه OmegaPro ارتباط تنگاتنگی با طرح معروف کلاهبرداری رمزنگاری OneCoin دارد، که همچنین سرمایه‌گذاران 4 میلیارد دلاری را فریب داده است.

OneCoin در سال 2014 تاسیس شد و در سال 2015 به عنوان یک طرح ارز دیجیتال تقلبی افشا شد. در دو سال فعالیت خود، حدود 4 میلیارد دلار از سرمایه گذاران کلاهبرداری کرد.

چندین عضو ارشد این طرح، از جمله دوست پسر ایگناتوا، گیلبرت آرمنتا، وکیل مارک اسکات، و رئیس سابق بخش حقوقی و انطباق، ایرینا دیهل کینسکا، همراه با بنیانگذاران کارل سباستین گرین‌وود و ویلیام مورو، همگی به دلیل نقش خود در این طرح در ایالات متحده تحت پیگرد کیفری قرار گرفتند.

در 26 ژوئن، وزارت امور خارجه ایالات متحده پاداش هر گونه اطلاعاتی را که منجر به دستگیری و محکومیت ایگناتوا شود به 5 میلیون دلار افزایش داد که از 250000 دلار اولیه برای اطلاعات مربوط به محل نگهداری ایگناتوا افزایش یافته است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا